2014. október 25., szombat

Sárkányajkúak - Bevezetés (2. változat)

Bevezetés

A Tanács előtt állva az ember mindig olyan kicsinek érzi magát. Sosem gondoltam volna, hogy fegyelmi eljárást fognak indítani ellenem azért, mert feleseltem egy tanáromnak, majdnem megkéseltem egy sárkányt, egy másikat pedig összetűzésbe keveredés során megfenyegettem, hogy szobaszőnyeget csinálok belőle.
Azóta gyűlölöm a sárkányokat, hogy egy tűzsárkány porig égette a házunkat, és megölte a szüleimet. Romba döntötte az életemet, miközben épp néhány Sárkányőrön múlt, hogy megmenekültem. Sosem mondták el a teljes igazságot arról, mi történt azon a bizonyos estén. Mindössze hét éves voltam, és annyira sokkot kaptam, hogy csak homályosan emlékszem a dolgokra. A sors furcsa fintora, hogy kiderült, bennem is megvan a képesség, hogy irányítsak majd egy ilyen fenevadat, mert Sárkányajkú vagyok.
- Ms. Alexa Bells – szólít fel a tanácsi alelnök, de nem reagálok. – Bűnösnek találtatott a Békeszerződés második pontjának, a tiszteleti elvnek a megszegésében, veszélyeztetve ezzel a kétoldalon elfogadott szerződést. Továbbá veszélyeztette többek testi épségét, köztük sárkányokét és emberekét egyaránt, megszegve a fegyverhasználati tilalmat.
Még jó, hogy tartottak anno történelmet, másként teljesen idegennyelvűnek hangozna, amikről hablatyol a fickó. Mióta csak aláírták a sárkányok és az emberek közti szerződést, azóta az egymás kölcsönös tisztelete még nagyobb hangsúlyt kap. Csak azt nem értem, akkor a sárkányok miért hagyják, hogy eszköznek használjuk őket a háborúink során, amit egyébként a vad sárkányok ellen vívunk. Teljesen értelmetlen számomra ez az egész.
- Büntetésül szabjuk a tanulmányai felfüggesztését, és arra ítéljük, hogy köteles az akadémia berkein belül az Igazgató utasításainak eleget tenni. Ezzel pedig megfosztjuk Önt attól, hogy részt vegyen a sárkányegyesítő ceremónián. Az Ön részére szánt sárkányt nem éri hátrányos megkülönböztetés, és a Tanács vállalja a teljes ellátását, és az esetleges új gazda kirendelését.
Röhej... Azt sem tudják, melyik sárkánnyal kellene egyesülnöm. Ez mindig a ceremónián derül ki. Sőt, néha nem is járunk a sárkányunkkal egy akadémiára, úgyhogy mind a 11 kiképzőhely együttesen tartja a kapcsolódási ceremóniát. Azzal pedig, hogy elveszik tőlem a sárkányomat, megvonják tőle, hogy valaha is terepen lehessen. Pontosabban szólva kivisznek az Orákulum elé az összekapcsolódáskor, és elvágják a kapcsolódást, hogy a szerencsétlen új gazdához kerülhessen. Zseniális...
- Elfogadja a büntetést? – kérdi az alelnök.
Ökölbe szorul a kezem. Ez az egész tárgyalás annyira hiábavaló, hisz már eldöntötték, hogy bűnös vagyok, mielőtt betettem volna a kislábujjamat a tárgyalóba. A kérdés pedig csak a színdarab része. Ha nem fogadom el a büntetést, kiszabnak rám valami nagyobb horderejűt. Hallottam olyan esetről, mikor valaki nem fogadta el, és halállal büntették.
Hét évesen elvesztettem a szüleimet. Akkor kiutaltak nevelőszülőkhöz, majd bevágtak a Negyedik Akadémiára. Amikor mások hazamentek egy-egy szünet alkalmával a családjukhoz, nekem akkor is a négy fal között kellett maradnom, mert a nevelőszüleim onnantól fogva teljesen lemondtak rólam – nem láttam őket azóta sem.
Most pedig elveszik tőlem annak a lehetőségét, hogy legyen egy társam. Elvesznek tőlem mindent, amiben reménykedtem. Noha nem szeretem a sárkányokat, eggyel – a sajátommal – meg tudtam volna barátkozni. Akkor lett volna valaki, akihez tartozom.
Imbolyog a lábam alatt a talaj. Egyedül a világ ellen – ez kavarog a fejemben. Mindig egyedül voltam, és mindigis egyedül leszek. Mégsem bántam meg azt, amit csináltam. Nem bántam meg semmit. Bűnös vagyok, de túl nagy büntetéssel. Legszívesebben ráüvöltenék erre a törpe, kopasz férfira, hogy tűnjön el a jó büdös francba, és kifutnék a tárgyalóból. Azt kívánom, bárcsak megtámadná egy sárkányhad az épületet, és minden tanácstagot gyilkoljanak halomra.
Dühös vagyok, gyűlölöm a világot. Gyűlölöm a szerződést, a Tanácsot, az összes sárkányt, és mindent.
- Nos? – néz kérdőn a kopasz kis ágyútöltelék. – Elfogadja a büntetést?

Van más választásom...?

Nincsenek megjegyzések: