2012. január 10., kedd

A jó mókáért fizetni kell

Tudni kell, hogy szeretek utazni, és ezt többnyire vonattal vagy busszal teszem - legalábbis az esetek 99% -ában. És még ezen eseteknek is több mint felében "Velem mindig történik valami..."

Szóval, most érdekes párbeszédek buszos, vonatos esetek kapcsán:

- Jó reggelt! Egy diákot kérnék, Z. -re.
- Ötven százalékosat?
- Mivel a diák annyi, gondolom igen.
A jegy, amit kézhez kaptam: Zi-ről Z -re szóló 100% -os jegy. (Szóval, én egy reggel alatta felnőttem, a települést, ahonnan utaztam, meg átnevezték...)

- Jó reggelt! Egy olyan diákjegyet kérnék Zl-re, ami ötven százalékos.
•Furcsa pillantás a sofőrtől, de nem szól semmit•
- Elnézést, azt hiszem, valamit félreértett. Reggel kevesebbet kellett fizetnem a jegyért, nem ennyit.
- Hát most ennyit kell...
(Tanulság: a jegyárak délelőttről délutánra is képesek emelkedni!)

- Jó reggelt! Egy diákot kérek Z-re.
- Nem tudok visszaadni (hozzátenném, 25ft -ról volt szó).
(A végén: 15 ft -tal többet fizettem a jegyért a rinya miatt, hogy nem tud visszaadni -.-)

- Jó reggelt! Egy diákot kérek Z-re.
- Nem tudok visszaadni.
(Közben én néztem, mennyit írt ki a gép)
- Az nem gond, én meg pont úgy hoztam aprót, hogy abból, ami visszajár, majd meg fogom tudni venni a jegyet hazafelé, szóval, majd gyaloglok...
A jegy, amit kézhez kaptam: Zp- ről Z -re szóló 20 km-es jegy volt! Először is tudni kell, hogy Zp Z -től potom 5 kmre van. A poén az, hogy én nem Zp -n, hanem Zl -en szálltam fel (ergo: újabb keresztelőt tartottunk), mindennek tetejében eddig 15 km -es jegyeket szoktak adni. Mikor sétált arrébb 5 km- et az a nyomorult Zl?

- Jó napot! Jegyeket, bérleteket!
- Elnézést, én szeretnék vásárolni egyet Zi-től.
- Hol volt maga eddig? Mindjárt C -ben vagyunk, és maga most akar jegyet venni?
- Mivel Zi-ben nem volt nyitva a kassza, maga meg fel-le rohangált, és hiába szóltam, ezért igen...
(Tanulság: nem örülnek neki, ha az ember becsületesen onnan venné meg a jegyet, ahol ténylegesen felszállt)

- Jó napot! Egy diákot kérnék Zl -re. Elnézést, azt hiszem, itt valami hiba van. Tegnap ugyanekkor jöttem a busszal, és a jegy ára ennek a töredéke volt.
- •értetlen pillantás, kezembe nyomja a jegyet•
- De hát ez 25 km -es, nekem csak 15 km kell.
- De most körbe megyünk.
- Tegnap is körbe mentünk. Vagy azóta a körhöz építettek még pár kilométernyi útszakaszt?

- Jó napot! Három jegyet kérek.
- Nem tudok visszaadni.
- Nekem meg nincs kisebbem, úgyhogy, ha nincs jegy, akkor vegye úgy, hogy tudatosan utazom jegy nélkül...

- Jó napot! Ez a járat megy Zi felé?
- Ez.
- És megáll Zl -en?
- Meg.
- Akkor oda kérnék egy jegyet... diákot.
- Van diákja?
- Van.
- •Várakozik• És? Meg is mutatja?
- Ha gondolja...

- Jó reggelt!
- Álljon csak meg! Van bérlete?
- Van.
- És akkor? Megmutatná?
- Tudja, a női táska rejtelmei... Elégedjen meg a tudattal, hogy van...

- Jó reggelt!
- Van bérlete?
- Van.
- És felmutatná?
- Majd esetleg holnap reggel...

- Nem veszünk jegyet?
- Nem, feketén utazunk.
- Kidumálsz, ha jön az ellenőr, vagy fizeted a bírságom?
- Először az első, ha minden kötél szakad, jöhet a második...

- Ezen a buszon nem szokott ellenőr lenni.
- Az jó, akkor nem veszek jegyet, úgyis 15 km -es a bérletem, neked meg 10 -es...
(Két megálló között félrehúzódtunk)
- Jegyeket, bérleteket!

- Jó estét! Jegyeket, bérleteket kérek az új felszállóktól! Látom, ez kedvezményes jegy. Milyen alapon?
- Diákigazolvány.
- És láthatnám? •előkotor, megmutat• Engem nem a képe érdekel, hanem a hátulja. Hova utazik?
- Gy- be.
- Hm...

Télen szitu:
- Jó estét! Lemegy Zl -be?
- Jah, ha visszafele feltolja a dombon a buszt...
(Vajon arra gondolt, hogy ha megáll a domb tetején, akkor mindenki haza tudott volna sétálni 1 km -et? Nincsen 10 perces séta, ráadásul egyik oda tartó utasa sem nyugdíjas volt... Köszönjük, hogy ehelyett 3,5 km -et kellett gyalogolni a hófúvásban! Az kellemesebb volt...)


- Elnézésüket kérem, de mindenkit megkérnék, hogy szálljon le! A busz meghibásodott, a mentesítés csak 20 perc múlva érne ide! Fáradjanak át egy másik megállóhoz, és szálljanak fel egy másik buszra.
(Eddig nem tudtam igazán milyen a szardíniák helyzete a dobozban. Most már tudom... Ráadásul azon a héten 5 napból 3-on eljátszottuk ezt a jelenetet. Minőségi, magyar buszok - amik azért késnek, mert az utasok lassan tolják. Örülünk, hogy így is igyekeznek megóvni a környezetet, meg az utasoknak testedzést adnak, de néha a busz kicsit gyorsabb, mint gyalogszerrel...)

- Elnézést! Nekem C -ben át kellene szállnom. Bevárják a csatlakozást?
- Elvileg be.
- És gyakorlatilag?

- Jó napot, Aranyoskám! Szabad ez a hely?
- Jó napot! Szabad.
(Utazás közepén...)
- Tudja, az unokáimat megyek meglátogatni Na -ba.
- •észbe kap• Elnézést, de ez a busz a Zi vonalon közlekedik, nem megy Na -ba. Az öt perccel korábban futott ki ugyanabból a megállóból...
(Annak az átka, ha öt percenként lövik ki egy helyről a járatokat...)

- Elnézést! Miért ezen az úton jövünk?
- Mert ez a meghatározott útvonal.
- És nem megy Zi felé?
- Az öt perccel később induló járat.
- Hoppá... Letenne itt?
(Igen, itt én bénáztam egy kört...)

- Jó napot! Meg tudná mondani, honnan megy a busz Va -ba?
- A kettesből.
- Köszönjük!
- Vagy a négyesből, vagy az ötösből.
- •Furcsa pillantások• Most akkor melyik?
- Nézzék meg az oszlopokon a táblákat, azért vannak.
- Köszönjük a felvilágosítást! De, akkor árulja már el: miért hívják ezt a helyet információs pultnak, ha nincs is információjuk?

- Képzeld, múltkor mentem K- ra egy barátnőmmel, és ezt kaptam, mikor felszálltam, és jegyet kértem •kezembe kerül egy 0 ft -os jegy•
- Azt hittem diák vagy, nem nyugdíjas. Hány éves is vagy valójában? Jól tartod magad...

- 'estét! Egy jegyet Zp -re!
- És van pénzed, hogy kifizesd?
- Jaj, ne má'... Hogyne vóna!
- Előbb a pénzt, majd aztán a jegyet.
(•Tök parán rákerül, meg sem mer mukkanni•)
- Jó estét! Van bérletem, ha kéri...
- Már láttam reggel, köszönöm.
(És tényleg látta... o.O úgyhogy le lettem nyűgözve, hogy emlékezett rám.)

Ennyi szemezgetés rövidebb-hosszabb útjaimból, és a kicsivel talán érdekesebb párbeszédekből. Érdekes eseményeknek sem voltam híján sose, valami az út alatt is mindig történik, de azt majd talán egy másik posztban...

Nincsenek megjegyzések: