2011. december 30., péntek

Nimá', avagy ki lesz a következő

Csoszogás hallattszott a folyosóról. A Chimera megtalálta a bejáratot, és testvérével a Basilisk -kal kézen fogva beléptek az ajtón, amire az volt firkálva krétával, gyermeteg kézírással, abból is az alig olvasható macskakaparás nevű stílusban, hogy: "FFG büntetéséért felelős könyvek klubja"
A Thurman alkotta "testvérek" nem elsőnek érkeztek. Gaiman kettőse már ott várt rájuk, méghozzá A temető könyve és A farkasok a falban személyében, ráadásul éppen a Mutánsok -kal beszélgettek, aki Bertram Thomas McDowell gyermeke volt.
- Mire várunk még? - kérdezte a Chimera, miután helyet foglalt a helyiségben található, iskolai padok egyikében.
- Ebben a hónapban nagy volt a bűnözés, úgyhogy sokan leszünk - rázogatta rosszallóan a gerincét Mutánsok. - Nehéz lesz a gazdát meggyőzni, hogy minket olvasson elsőként.
- Röhög a sírkövem - gúnyolódott A temető könyve. - Rajtunk, Gaiman kölykökön már túl is van. Nem sokkal azután tett át minket az olvasottakhoz, hogy megkapott minket. Meglátszik, hogy mi vagyunk a naaagy kedvencei. Ugye Wolfi Wall?
- Bizony - illegette kecses, kisujjvastagságú gerincét Farkasok a falban. - FFG a mi írónkat szereti a leginkább. Azért van apánktól a legtöbb könyve, és azért vagyunk már mind az olvasott szegmensben, a többi testvérünkkel - tolta ki a borítóján levő Lucy a nyelvét. - Már csak egy-két iromány hiányzik, és teljes lesz a gyűjteménye atyánk munkásságából.
- Ha annyira bírja apátokat - kelt fel Basilisk a testvére mellől -, akkor miért a mi anyánk könyvéért indított könyves felkelést? Holdvilág testvérünk, és Éjvilág fivérünk is már az olvasottak polcán várja, hogy mi is felkerüljünk melléjük. Bérelt, és előre portalanított hely vár minket az oldalukon.
- Amerikaiak... - lépett be Szólítsatok Brad Pittnek! a terembe. - Ráadásul angolul írt amerikaiak. Hogy a francba engedhetnek titeket magyarul írt irományok közé? A gazdánk engem fog először elolvasni a sorból, persze, Gaimanék után, mert engem magyar írt, és nekem is már leledzik testvérem az olvasottak között, akiről azt mondta, hogy "nem is rossz".
- Az édes kevés, aranyoskám - tért be mögötte A türkizkék hegedű. - A minap bevallotta, hogy noha szereti a magyarokat, mostanában jóféle krimire éhes, és egy Nima nevű könyvesblogger biztos, hogy engem fog támogatni FFG olvasási listája láttán, mert A fekete zongora testvérem biztosan mellettem szól, miatta pedig a blogger társadalom is, akik képesek FFG-t befolyásolni abban, hogy előbbre rakjon a listáján. Ráadásul édesanyámról azt mondta FFG a múlt hónapban (legalábbis a többi könyv azt suttogta az olvasott polcokon, akik hallották), hogy szimpatikus neki. Ez biztos, hogy előnyömre fog szolgálni, és előbbre rak a listáján. Nem kérdés, én vagyok a legjobb könyv.
- Há, azt hiszitek, ti vagytok a legjobb magyar könyvek? - és A Boszorka démona került át a küszöb túloldalára. - A testvérem szintén az olvasottak között van, és tegnap, mikor egy McDonald'sban megsimogatta a gerincemet, megjegyezte, hogy vékonyabb vagyok nála. Láttátok volna, hogy nézegette a keresztemet a borítómon. Biztos, hogy engem fog választani, mert izgalmas felfedezés leszek neki.
- Én pedig tetszettem neki!!!! - integetett a könyvespolcról A boszorka fénye.
- Téged nem kérdeztek - nézett rá csúnyán a balján csücsülő Jace Wayland... illetve, csak nézett volna, ha nem vágták volna le az arca felső részét a Csontváros borítójáról.
- A macskákat Timus miatt mostanában preferálja, és fülszöveget olvasott nálam - nyávogta be magát a társaságba Esther Mars gyermeke A Rio Negro árnyai. - Krimit keres, Türkiz? Akkor én leszek neki a legmegfelelőbb választás. Misztikus vagyok, krimis vagyok, és noha nem szokott fülszöveget olvasgatni, nálam megtette. Kell ennél ékesebb bizonyíték rá, miért én vagyok a legjobb olvasmány, miért én kerülök előre? Ráadásul hiába vaskos a gerincem, alacsony növésű vagyok - emelgette a borítón levő macska a szemöldökét.
- Viszont a filmekért odáig van - ásított az eddig senki által észre sem vett, sarokban bújkáló A filmgyártó feliratos borítós könyv. - Én egy olyan emberről szólok, aki filmeket készít, és a végén krimivé válok. Szerintetek nem én lennék neki az ideális választás?
- Őszintén? - szaladt fel a Basilisk elején levő szépfiú egyik szemöldöke.
- Nem! - vágta rá a kilences fogat minden tagja egyöntetűen.
- Én vagyok a legjobb könyv, engem várt legrégebben! - húzta ki magát A Boszorka démona. - Különben is. Édesanyám maga fogott a kezében, és ennek bizonyítékául bennem hagyta a kézjegyét is. Nézzétek, névre szólóan beleírta, hogy "Benina" épp csak azt nem mellékelte, hogy hányadik számú gyermeke vagyok, és hogy még a többiek közül is én vagyok édesanyámnak is a kedvence. Szerintem nem sokon múlt, hogy az kerüljön belém:
"Fav. No. 1 gyermekem, ki most FFG -hez költözik. Rád emlékszem majd a legtovább."
- Nagy ügy - villantott hamiskás mosolyt Chimera napszemüveges fiúja. - Előbb elolvas engem, aztán a testvéremet, majd jöttök ti, magyar irományok. Elvégre, FFG szeretne már megismerni minket, mozgatjuk a fantáziáját, hogy édesanyánk mit bírt még alkotni Cal és Niko után. Egyébként igen, angolok vagyunk nyelvre, de nagy ügy! Belőlünk legalább nyelvet is tanulhat, míg belőletek nem.
- De, mi alapvetően magyarok vagyunk, hülyeség is lenne lefordítani minket angolra - mutatott körbe A Boszorka démonán, A türkizkék hegedűn és saját magán Szólítsatok Brad Pittnek!.
- Így van - biccentett A türkizkék hegedű borítóján levő portréalak. - Ráadásul rajtam kívül mindenkitől olvasott már valami más könyvet, ami állítólag tetszett neki... Viszont, ha engem elolvas, fix, hogy beszerzi A fekete zongorát is, hogy ne legyek magányos, és érezzem, hogy méginkább kedveli édesanyámat.
- Milyen majmolás - grimaszolt Mutánsok. - Ilyen gyér címet, hogy Szólítsatok Brad Pittnek!. Szerinted ez nem amerikai vonást tükröz? Micsoda sznob vagy te? Tutti, hogy engem választ, mert vékony vagyok és alacsony.
- Na persze... - nézett hitetlenkedve Szólítsatok Brad Pittnek!. - Egymagasak vagyunk, te észlény! Meglátszik, hogy benned valami nagy hülyeség lesz a borító alatt, amitől majd nem az olvasottak polcára kerülsz, hanem égetőbe, wc-be, jobb esetben pedig csak a hátsó sorba, MM polcra vagy a gazda blökijének a szájába. Aki a legkisebbre nőtt köreinben, az a Thurman testvérpár, Chimera és Basilisk.
- Na látjátok, ezért vagyunk mi még a legjobb választás - húzták ki magukat a testvérek.
- Mit veritek magatokat? Minket már olvasott is - gúnyolódtak a Gaiman testvérek.
- Persze, mert biztos szeretett volna rajtatok gyorsan túlesni. Angolok - sóhajtott lemondóan A Boszorka démona. - Milyen naivak vagytok. Lehet, hogy gyorsan túl akart esni a keserű pirulán, hogy valami hozzám hasonló remekművel nyugtassa az összetört lelkét, hogy létezik még fantasztikus olvasmány a világban, nem csak olyan hulladék, mint ti ketten.
- Mondja a könyv, aki tele van angol nevekkel - forgatta a szemét A Filmgyártó.
- Na jó, állítsunk fel egy olvasási sorrendet, szerintetek mi lesz FFG választása, milyen sorban kerülünk olvasott polcra? - próbálta a beszélgetést békés útra lökdösni Mutánsok.
- Szerintem ez lesz: Chimera, Basilisk, Chimera, Basilisk, Chimera, Basilisk... - sorolta Chimera.
- Egyet értek, szerintem is ez lesz - bólogatott helyeslően Basilisk. - Ha elolvas minket, nem is lesz szüksége más könyvekre, Rund-um-die-Uhr minket akar majd - nagyzolt az egyetlen német kifejezéssel, amit ismert, mert régen valami ócska, német nyelvű kiadás mellett tárolták a raktárban, amiről úgy hírlik, azóta sem kelt el. Bezzeg ő, és a testvére átkerültek az olvasói réteg markába.
Hát juthat jobb sors ennél egy könyvnek?
- Hörte ich Deutch? - ébredt fel az olvasatlan polcon Wer zuletzt beisst... - Ich hörte meine deutchen Brüder!!! - lelkendezett a Bettsy Taylor sorozat németre fordított 7. kötete, akit a kutya sem kérdezett. Az még hagyján, hogy nem kérdezték, de azt sem értették, mit zagyvál.
- Srácok - lépett a többiek elé Szólítsatok Brad Pittnek!. - Tudjátok, ez nem fog menni - és a képen levő fickó az állát dörzsölgette. - Amondó vagyok: rohantassuk le a Thurman testvéreket mazsolákkal!
Így esett, hogy az olvasatlan polcra kerültek az alábbi könyvek... Hátsó sorba: Basilisk és Chimera némileg reszketve, akiken rémálmaikban kannibál mazsolák táncoltak, egy szakadozott Mutánsok, és A rio negro árnyai, aminek a macskája azóta a tej helyett a sebeit nyalogatja.
Első sorban büszkén kihúzva magát: Szólítsatok Brad Pittnek!, A türkizkék hegedű és A Boszorka démona.

Hogy FFG kit fog elsőnek elolvasni ezek közül? Naná, hogy Imre Viktória Annától A Kísértés Rt. -t, majd utána Az utolsó egyszarvú című Beagle művet., majd aztán Jenny Nimmotól Midnight for Charlie Bone -t, hogy aztán a sort a New Moannal folytathassa, hogy aztán... 

4 megjegyzés:

Tara Nima írta...

a Tamsin történetéről el ne feledkezz!!!!!!!!

Sovereign írta...

És még mindig zseniális...így tovább FöFöGö ;)

Mandi írta...

@Nima: nem maradhat el :D amint lejár a "terápia" mehet a Tamsin is :D

Mandi írta...

Zseniális? Szerintem ez erős túlzás, de azért köszönöm :)